Bara Jag

Bara Jag

söndag 8 april 2012

Ooops, missade en dag

så då börjar vi med lördag som var kall och vit. Usch, var inget roligt att gå upp och se all snö ligga kvar på marken sedan fredagen, termometern visade på några minusgrader!

Jag gjorde inget särskilt, men ni måste ju få fortsättningen på receptet. Det här hände med köttet i lördags




Efter att jag brynt det runt om till fin färg lade jag den i en form och stack i en termometer




Efter 40 minuter var det dags att ta ut köttet och medan den svalnade så gjorde jag ytterligare en marinad av följande





Sedan var det dags att skiva köttet i tunna skivor och hälla både kött och marinad i dubbla plastpåsar


Och så vips in i kylen över natten. Fyra timmar innan servering så tog jag ut allt och lade upp på ett fat som jag ställde på den gula bordsduken. Jag tog ett jättefint foto på det också men har tydligen lyckats radera det från kameran. Så ni får använda er fantasi istället, tänk: snyggt fat, gul duk, grön porslintupp på bordet, snygga tallrikar och glas i olika färger. Visst blev det fint.



Sedan kom son, svärdotter och barnbarn för att umgås och äta upp allt det goda köttet. Så här tyckte vi



Om ni vill testa receptet (trots barnbarnets betyg) så finns det här

Ha en fortsatt GLAD PÅSK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar