Bara Jag

Bara Jag

tisdag 3 april 2012

Barnbarn

Idag hade jag arbetstidsförkortning på eftermiddagen, jag slutade klockan 14:30 och hämtade barnbarnet från dagis.

När jag kom in på dagisgården så hördes det knackningar i ett fönster och där stod barnbarnet och en fröken och vinkade åt mig. Barnbarnet var så glad åt att träffa mig, jag fick en jättestor kram och ett leende som går direkt till hjärtat. Fröken talade om att barnbarnet hade väntat så länge på mig och han hade varit jättestolt för att farmor skulle hämta honom! Så glad jag blev, det är roligt att vara efterlängtad och omtyckt



Vi gick till leksaksaffären och köpte sandleksaker till våren och sommaren, hoppas att det snart blir så varmt att man kan vara i sandlådan och leka. Vi köpte en hink med spade och kratta och lite annat med Bilar motiv samt en traktor och en lastbil att köra med.

Sedan kom vi hem till mig och lekte en stund samt åt makaroner och falukorv till kvällsmat.  Nu när inte Greta finns så kan vi komma hem till mig utan att jag har planerat med hundvakt och allt. Jag tycker att det var jättetråkigt att Greta inte accepterade barnbarnet, jag tror att de skulle ha kunnat ha jätteroligt ihop. Nu blev det inte så och det är inte mer med det.

Vi läste en och annan bok, barnbarnet tycker mycket om att läsa, jag tycker också om böcker så vi har ett gemensamt intresse där. Fast de här två böckerna tycker barnbarnet inte om




Dom låg i hyllan bland dom andra böckerna, nästan överst. Barnbarnet bläddrade bland böckerna och så slutade han, bara stod där och tittade tills han sa: -Hjälp mig!

Han ville inte ens ta i böckerna för att flytta på dom. Han är faktiskt riktigt rädd för dom, jag skojade lite med honom - och glömde bort att vissa saker kan man inte skoja med en 2-åring om - och sade: -Du kan ta med böckerna till dagis och läsa dem där.

Ungen såg helt vettskrämd ut

så jag skyndade mig att tala om att jag bara skojade och att han inte behöver se böckerna mer. Jag ska sälja dom på loppis till okända, ovetande, aningslösa barn.

Jag vet faktiskt inte vad som är så hemskt med böckerna men barnbarnet är totalt seriös i sin motvilja mot dom.

Så skönt det känns att det är vår och sommar på gång och jag har många dagar att se fram emot då jag kan hämta barnbarnet på dagis och vi kan göra roliga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar