Bara Jag

Bara Jag

fredag 6 april 2012

Aprilväder

Idag har det verkligen varit aprilväder! På förmiddagen regnade det, så snöade det en liten stund för att sakta övergå i regn och nu under eftermiddagen och kvällen så snöar det för fullt. Marken har blivit vit och stundtals har luften varit alldeles vit av stora virvlande snöflingor. Inte kul. Hoppas att resten av påskhelgen bjuder på bättre väder.

Idag har jag inte gjort något vettigt, handlat lite mat, diskat, läst och plockat undan lite. Och så har jag börjat på maten som jag ska bjuda på på söndag till sonen, svärdottern och barnbarnet.

Först hittade jag ett recept som verkar vara jättegott


Så tar man lite kryddor

Man blandar kryddorna och får en röra som ser aningen skum ut


Man tar en bit ytterfilé, putsar bort så mycket fett man bara kan - inte för att det är onyttigt utan för att jag inte klarar av konsistensen på fett


Sedan tar man dubbla plastpåsar, häller i både kött och röra och knyter ihop


Allt ska vila i kylskåpet, så resten får ni reda på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar