Bara Jag

Bara Jag

söndag 1 april 2012

April

Det är första april idag, någon som har blivit lurad?

Hos mig är det vädret som har lurats mest. På förmiddagen promenerade jag till loppis på Hamn Magasinet och det var jätteskönt väder, inte sol men ingen blåst heller, några plusgrader. Jag tänkte faktiskt för mig själv att det här omtalade bakslaget i vädret blev ju inte så allvarligt, vi har sluppit snö här i Norrköping. På eftermiddagen brakade det loss med regn, hagel och snö!

När det kommer till tidningslurendrejerier så har jag klarat mig undan, fast vissa nyheter på Aftonbladet och Expressen får en ju undra om det inte är första april varje dag.

I England fanns det första kända aprilskämtet i tidning infört i Evening Standard den första april 1846, det handlade om att det fanns en gratis åsnevisning utanför London. Många människor kom till den anvisade platsen, spatserade runt och letade efter åsnorna som inte syntes någonstans. Tills det gick upp för dem att det var de själva som var åsnorna. Se där ett skämt i min smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar